Vardag

Då var det måndag igen och mannen är på jobb barnen på dagis och jag hemma och städar.
Det är väål trevligt att vara hemma mamma INTE och det enda man gör om dagarna är städa och städa jag börjar bli så trött på att gå hemma nu så jag tror jag exploderar snart vill bara ha ett jobb ska det vara så mycket begärt? Ja i dagens tider finns det inget jobb till den som inte har utbildning.
Det är bara att hålla tummarna på att man kanske någon gång råkar få ett jobb, läser min mail massa gånger varje dag och hoppas på att där ska vara svar frn något jobb jag sökt men icke.
Jag funderar på om man kanske skulle sätta sig i skolbänken till hösten och faktiskt ta tag i skolan lite så man får en utbildning någon gång.
Jag är ju utbildad nagelteknolog och det är det jag vill jobba med men har man inte råd att öppna eget och alla salonger runt om är fullsatta så är det inte så lätt på den fronten heller tyvär, och sitta hemma och göra naglar lönar sig inte.

Nej jag får väl ta ett ryck här hemma nu igen, fattar inte hur här kan bli så uppställt på så kort tid mina barn är stökiga barn men haha det är väl dem flesta antar jag.
Håller på att tvätta också så hoppas jag får tvättat en del idag iaf har så fruktansvärt mycket kläder, hade velat haft en tvättmasik så jag kunde tvätta efetr hand.

Kommentarer
Postat av: jenny

skola låter vettigt, då slipper du förhoppningsvis massa jobb bekymmer sen :)

2009-06-08 @ 22:06:39
URL: http://jeennyyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0